Temakvällar 13.3 & 14.3.2024

Diskussionskväll för föräldrar.
Tema: Digitalt spelande i barns och ungas vardag. Det kommer också att tangera hur man stöder barnens vänskapsrelationer. Under tiden föräldrarna diskuterar så får barnen hoppa i olika slags hoppborgar i gymnastiksalen.

13.3 kl.18-20, Åk 1-3
14.3 kl.18-20, Åk 4-6

Ett av Sundom Hem och skola föreningens syfte är att föra fram föräldrarnas åsikter i frågor som gäller undervisning och fostran samt att stöda skolan och hemmen i deras strävan att ge barnen en god uppväxtmiljö.

Sundom Hem och Skola kommer därför att ordna diskussionskvällar för föräldrarna kring vissa teman den 13.3 (Åk 1-3) och 14.3 (Åk 4-6) kl.18-20. Under tiden föräldrarna diskuterar tillsammans så får barnen hoppa i olika slags hoppborgar i gymnastiksalen. Det kommer att finnas vuxna övervakare i gymnastiksalen, men barnen är där på föräldrarnas ansvar. Under kvällen kommer det att finnas möjlighet att köpa kaffe, trip, godis och tilltugg.

Det går också fint att delta endast i hoppborgsaktiviteterna!

Förbundet Hem och Skola har tillsammans med Folkhälsan utvecklat konceptet ”Träffpunkt föräldrar” där det finns utrymme för diskussioner. Konceptet Träffpunkt föräldrar är planerat för mindre grupper, till exempel föräldrarna i en klass. Syftet är att lyssna på varandra och skapa en dialog, inte att överbevisa varandra om att den ena synpunkten är bättre än den andra. Tanken är inte att skapa en gemensam ståndpunkt, utan att lyssna på andras erfarenheter och synsätt.

Diskussionstema för kvällarna kommer att vara; Digitalt spelande i barns och ungas vardag. Temat kommer också att tangera hur vi kan stöda barnens vänskapsrelationer. Om man vill bekanta sig med temat på förhand så finns det på Hem och Skolas hemsida: https://www.hemochskola.fi/foralder/traffpunkt-foraldrar/ Vi kommer att gå genom materialet på diskussionskvällen. Under kvällen kan man delta aktivt eller lyssna in. Man får använda det språk som känns bekvämt för en.

Varmt välkomna både vuxna och barn!

Anmäl er gärna via formuläret nedan (men är fritt fram att delta utan anmäla sig):

Anmälan till Temakväll 13.3 / 14.3.2024

Vilken kväll gäller anmälan:
Skriv siffran 8 med bokstäver: